Selasa, 20 November 2012

kawan bukan lawan,lawan bukanlah kawan...

erm,,,harini boleh kembali merapu setelah blog yang lama gagal berfungsi..hahah

Setelah pelbagai peristiwa berlaku sepanjang aku menjadi pelajar kolej ni..semuanya mengajar erti kehidupan yang aku fikirkan berguna untuk hari mendatang....arhhh bukan ape...konflik dan pelbagai situasi memang sukar diramal apatah lagi dijangka...

Kawan mahupun sahabat berbeza pada pandangan aku.Time jumpa,bertegur sapa dan berlalu ...itulah definisi kawan padaku...Berbeza pula jika sahabat,bersua dan berusaha memaniskan wajah dan akan cuba memahami nilai ukhwah yang terjalin...Rela berkorban walaupun ketika masalah menimpa...inilah sahabat sejati bg aku...tapi...

  
                                            Gambar : kawan-kawan yang dah macam adik beradik :)
                                                           (lokasi: hospital PUSRAWI)

Sebagai manusia sempurna,persahabatan menjadi medan ujian oleh Allah buat hambanya..

kadangkala aku tertanya-tanya ,mengapa apabila wujud perasaan sayang akan melunturkan hakikat persahabatan.Persahabatan bukan sekadar untuk hari ini,tetapi jua untuk hari esok dan seterusnya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan