Selasa, 20 November 2012

mulianya bidang farmasi

Hurm...nak mulakan macamana erk....ok,nak cerita sikit kos farmasi yang aku belajar sekarang. Yup,pekerjaan dalam bidang farmasi ni  boleh dikatakan pekerjaan yang mulia...Ada juga yang mengatakan pekerjaan dalam bidang farmasi ni adalah bidang profesional.....wah....hehehe

Walaupun aku belum diiktiraf sebagai lulusan farmasi,setelah pahit,manis ,masam,kelat dan payau aku belajar dalam tempoh empat semester ni,,bagi aku...bidang farmasi memang mulia (promote2...hahaha ) tapi terpulang la pada individu untuk menilai sejauh mana kemuliaan kerjaya ni....


Pada aku, Berkhidmat sebagai ahli farmasi atau pembantu farmasi memang merbahaya dan memerlukan ketelitian,bukan ape,kalau salah bagi ubat atau salah baca perscription nahas la jawabnye....

Kerja farmasi ni bukan tertumpu pada pemberian ubat semata-mata tetapi banyak cabang lain....begitu juga farmasi hospital bukan sekadar kaunter ubat tetapi meliputi farmasi bekalan ward (satelite pharmacy),stor farmasi dan sebagainya....

Tapi tak kiralah apa-apa yang kita buat semua kena ikhlas....ngek!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan